Smlouva o proteklem trafficu.
O.H. | | 80.95.104.* | 8.8.2007 17:23 |
| Dobry den,
mam u providera server pripojeny k internetu. S providerem mam smlouvu, kde se pise, ze limit prenesenych dat je 200GB. Kazdy GB preneseny nad limit stoji 15 korum. Vzhledem k rychlosti pripojeni je mozno limit prekrocit behem 2-3 hodin a pak je to neco kolem 700 za kazdou hodinu.
Provider umoznuje sledovat protekly traffic, nicmene nehlida limit a dojde-li v noci k utoku typu zahlceni velkym mnozstvim dat, muze to byt problem. Zadni clovek nesedi u pocitace 24 hodin denne, takze odjedu-li na dovolenout a vratim se za 14 dni, muze mi dojit faktura na 100000.
Ja jako provozovatel serveru nemam zadnou moznost jak takovemu utoku celit. Data se pocitaji jeste pred serverem, takze to ze, ja je na svem firewallu zahazuji, nema zadny vyznam.
Jedina sance, jak problem resit je, kdyz si utoku vsimnu, server na dalku vypnout.
Otazka je, jestlize mi provider nedava zadnou moznost jak se branit precerpani limitu, muze na mne nasledne vymahat poplatek za data prenesena nad limit?
|
|
| Odpověď je jednoznačná. Může a nejspíš to také udělá. Provider těžko nastaví smluvní podmínky tak, aby vy jste neodpovídal za průtok dat a tedy on vám svoji kapacitu poskytoval zdarma. Řekněme si upřimně, že kdyby tomu tak bylo, tak jsou smlouvy s limitem dat na nic, protože v tu chvíli by všichni náhle čelili útokům.
Čistě teoreticky by jste to mohl řešit tak, že vysokou částku na faktuře zaplatíte, zjistíte, např. za pomoci policie, kdo je pachatelem útoku a pak budete uhrazenou částku vymáhat coby náhradu škody po něm. Ale to je řešení opravdu teoretické.
Další teoretická možnost je, že by se prokázalo pochybení na straně providera, ale i tady byste stejně musel nejdřív zaplatit, jinak byste se vystavil soudu a exekuci a teprve v případě prokázání pochybení byste mohl částku vymáhat zpět.
Tady je asi na místě zvážit jinou smluvní úpravu, případně jiné technické řešení. |
|
|